mandag 3. august 2015

Graver og potter opp

I dag trosset jeg regnet og dro kroppen ut i hagen.  Det største bedet på eiendommen er (fremdeles) under rehabilitering.  Fram til nå er omkring en tredjedel spadd om og plantet til igjen.  Da er det bare resten igjen.....

Dagens innsats var tre timers oppspaing av planter, som ble satt i potter og vannet grundig.  Det som nå står igjen i bedet, foruten ugress, er planter som er for store til noen av pottene jeg har.  De tenker jeg får friste skjebnen i plastsekker - når jeg etter planen skal spa dem opp i morgen.

Dette skal altså bli ett pent bed etterhvert, håper jeg :) :


Innimellom plantene finner jeg en utrolig mengde frøplanter, mest av akeleier og storkenebb.  Jeg har noen halvannenmeter høye staselige geranier som selvsår i flittigste laget.  Og ettersom det gjør fysisk vondt å kaste planter, blir mange av disse satt i potter.  Selv om jeg har mer en nok planter av den sorten.  Og selv om jeg ikke aner hvilken farge de kommer til å få på blomsten.  Og selv om jeg slett ikke vet hvor jeg eventuelt skulle plante dem.  Kanskje noe for gerilja-hagings-prosjektet mitt på jobb?

Denne flotte valmuesøsteren fant jeg da jeg var ute i dag.  Blomsten er halvfylt.  Nydelig :)  Får håpe den overlever pottelivet den er henvist til ei stund, slik at jeg har den også til neste år.


1 kommentar:

Villrose sa...

Nydelig valmuesøster! Lykke til med omkalfatringen!