tirsdag 18. august 2015

Litt blomstring

Jeg har tatt "fri" fra gravinga noen dager, og nøyer meg med å rusle rundt og nyte det som er "ferdig", og nappe ett og annet ugras i forbifarten.  Det er ikke mye som blomstrer nå - en del blomstring uteblir på grunn av flytting, og jeg har visst ikke så mange som blomstrer på denne tiden.  Det må jeg kanskje gjøre noe med?

Bilder fra dagens morgenrunde.  Jeg har ikke navn på noen av dem:

Denne Lewisiaen står i grusbedet på sørsiden.  Jeg syns de stripete kronbladene er aldeles bedårende. Hvor den kommer fra har gått i glemmeboken forlengst.


Nok en Lewisia.  Denne står også i grusbedet.  Jeg tror jeg har fått den fra Mari-Ann Hamnes en gang i tiden, da hun hadde saltvannshage.  Frør seg noe, men ikke plagsomt.


Nellik fra Randi Martinsen, som jeg fikk en gang jeg var på hagebesøk hos henne. Denne vokser i vest-skråningen.  Dufter fantastisk.


Dette er en nyanskaffelse.  Jeg kjøpte denne tidligere i sommer da jeg var hos Dragland på Grytøya.  Den står også i vest-skråningen.  Jeg har aldri før sett en Dianthus med denne fargen.  Dufter.

2 kommentarer:

Villrose sa...

Lewisia lekre som smykker! Vil overhodet ikke vokse her...

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Jeg liker lewisia veldig godt, men har ikke klar å gi den riktig planteplass hos meg. Jeg har det forresten også sånn at jeg har perioder med for liteblomstring som jeg håper å få gjort noe med.
Hilsen ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com