søndag 27. mars 2016

Planlegger prikkbed

Bestilt fra Trond Steen:

Aconitum ferox «Sweet Alice» kr 80,- 1 stk
Campanula x haylodgensis ‘Plena’ kr 40,- 1 stk
Delosperma basuticum        kr 40,- 1 stk
Diascia anastrepta  ‘Sani kr 40,- 1 stk
Primula zambalensis        kr 50,- 1 stk
Lewisiopsis tweedyi        kr 60,- 1 stk
Lewisia cotyledon        kr 40,- 1 stk
Lewisia 'Little Mango’        kr 45,- 1 stk
Thalictrum rochebrunianum v. grandisepalum kr 50,- 1 stk
Sempervivum 'Cmiral's Yellow’                kr 40,- 1 stk


Og fra Langangen planteskole:

Clematis alpina kr 60,- 1 stk
Cypripedium ventricosum kr 360,-
1 stk Fragaria ananassa 'White Dream’ kr 35,- 2 stk
Hemerocallis 'Pink Damask’ kr 65,- 1 stk
Hepatic nobilis «Rubra» kr 80,- 1 stk

I årevis har jeg ønsket meg ryddige, oversiktlige bed.  Med planter i GRUPPER og vel avstemt i forhold til størrelse, farge, form og blomstringstid.  Du vet, sånne som jeg syns alle andre enn meg har.  Likevel driver jeg altså og bestiller 1 stk av hver......

Jaja, det er nå gøy å plante uansett :)


2 kommentarer:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Lewisia er fint, er veldig spent på om den jeg kjøpte i fjor har overlevd vinteren her. Prøvde å plante den grunt med god drenering, men er ikke sikkert det er nok. Ha en fortsatt fin dag,
hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

Marit sa...

Jeg forstår veldig godt hva du mener, for sånne bed har jeg også. Samleren i meg vinner over det estetiske ;)
Du fikk fristet meg så mye at jeg plutselig hadde bestilt masse fra Dragland før jeg visste ordet av det...

Ha en fin uke!