torsdag 28. april 2016

April-sommer

Vi har fantastisk vær om dagen, og snøen tiner i stormfart.  Det får også fart på plantene :D

De siste to dagene har jeg vært hjemme fra jobb, syk.  Sjefen sendte meg hjem i går.......  Etter å ha sovet mer eller mindre i ett døgn, er formen litt bedre i dag.  Nå er jeg frisk nok til å kjede meg, men ikke til å orke noe aktivitet av betydning.  Da passer det med en fotorunde.


Denne vet jeg ikke navnet på, og jeg visste ikke at jeg hadde den før den stod der og blomstret.  FIN!


Søt liten sak som stikker fram under snøen :)  
Begge disse står i vest-skråningen bak huset.



Vill-krokusen kommer trofast.  Disse står på nordsiden av huset.


Og så blåveisen, da.  Vårblomsten over alle vårblomster.  Denne står i ett opphøyd bed på vestsiden av huset.



Ikke alts som kommer fram er like gøy og vakkert.  Her har vånden kost seg med Heucheraen min.  De skognære områdene av hagen ser ut til å ha vært oppholds-sted for all vånden på Senja.  Men foreløpig ser det ut som plenen er det som har fått hardest medfart.  Heldigvis.  Jeg er ikke så veldig opptatt av det gresset.....

2 kommentarer:

Rita sa...

Ser at snøen smelter fort der oppe i nord nå om dagen. Det er alltid litt spennende å se hva som dukker frem under det hvite teppet. Kos deg med godværet. Som utflyttet nordlending er jeg bare bittelitt misunnelig ;-) God bedring, din navnesøster Rita (http://ritasfryd.blogspot.no)

Marit sa...

Så bra at snøen smelter! Her har vi hatt vinteren på besøk siden sist lørdag. Snøbyger og iskald nordavind :(
Nyt finværet!