fredag 17. juni 2016

Gerilja-plante-gaver

Vi har som kjent ett prosjekt på jobb med beplanting av ei stor skråning full av alt mulig slags ugress og gress.  Området er så stort at det må tusenvis av planter til for at det skal monne.  Men man kommer ingensteds hen uten å starte i en ende og det har vi gjort.  Planter litt etterhvert som det dukker opp planter.

Jeg fant en del frøplanter av Geranium da jeg ryddet i vår.  De har jeg plantet i enden av skråningen.  Bittesmå og unnseelige, men de blir halvannen meter høye hvis de trives der:



Av en eller annen grunn har jeg klokkertro på at små (unge) planter lettere slår rot og trives på ett nytt sted enn gamle etablerte planter som blir flyttet.  Vi får håpe det stemmer i dette tilfellet.



Nå har vi fått en plantegave til skråningen vår.  Bente M. Antonsen kom innom her forleden med en haug med oveskuddsplanter.  Hun rydder ett stort bed hjemme hos seg selv og er så snill at hun tar vare på overskuddet til oss.  

Da håper jeg at det blir ei rolig stund på jobb i morgen, så jeg får plantet alt.  Snille søte Bente, tusen takk skal du ha :)


2 kommentarer:

Bente Antonsen sa...

Det er hyggelig å kunne bidra. Takk for alle fine stauder som jeg fikk fra deg.

Marit sa...

Så hyggelig å få overskuddsplanter til et sånt prosjekt! Håper de vil trives godt alle de nye små :)