fredag 18. juni 2010

Kult liv? Utfordring.....

Jeg har fått en utfordring fra HildeG som beskylder meg for å leve ett kult liv ;)  Det kan vel diskuteres, men utfrodringer tar man imot med åpne armer

Morgenens nedtur:
At det er klin umulig å få de ungene ut av sengen på mindre enn fire vekkerunder.  Det skal mases, skjennes og trues til man er like ved å gå i lufta før de gidder å dra seg ut av sengklærne.  Er man ikke morragretten av natur, så blir man det av en sånn start på dagen.  Det hjelper litt med en kopp kaffe da.  Pulverkaffe, vann varma i ett minutt i mikroen.  Noe annet har jeg ikke tid å vente på.  Må ha kaffe - skulle helst vært ferdig før jeg stod opp.  Men siden jeg er først oppe her i huset.......

Utenfor mitt vindu: 
Kjøkkenvinduet: Skog!  Stuevinduet: En veranda som tela har herja med så den er vindskjeiv.  Den må rives og bygges på nytt.  Nå er den riktignok 20 år gammel men jeg gremmes likevel over det tela har gjort med den.  På verandaen står årets sådd - det som ikke er planta ut enda.

På mitt fjernsyn: 
Fotball (urkh...)  Her bedrives sofa-VM til den store gullmedalje. 

Jeg vil gjerne høre: 
Noe jeg hører hver dag; "Mamma, jeg er glad i deg"  Kan aldri høre det ofte nok :)  Ellers kunne jeg godt tenke meg å høre ei værmelding med godt nytt......

Jeg har på meg:
Jeans med jordflekker på knærne, hvit overdel med snøring i livet, undertøy som ikke tåler dagens lys, de seks år gamle tøflene som bare såvidt henger sammen og har dekorative malingsflekker.  Galla, med andre ord ;) 

I dag skal jeg:
Nå er mesteparten av dagen gått......men jeg tenkte å henge opp noen nyvaskede klær, drikke litt vin og ellers ta livet med ro. 

Men jeg vil heller: 
Hoppe over første del av linja over. 

I min vinduskarm: 
Noen stakkars potteplanter som det såvidt er liv i.  Ettersom de dauer utover sommeren (ja, jeg dreper dem om sommeren!) havner det bilder, stearinlys og annet stasj der i stedet. 

I helgen skal jeg: 
Rette ferdig eksamensoppgavene før sensur på mandag.  Er egentlig ferdig, men må "korrekturlese" så jeg er sikker på at jeg er enig med meg selv.  Og så har koret søndagskafe, så jeg må bake noe til det, og så skal vi selvfølgelig synge :)  Søndag er vi gudskjelov invitert bort på middag :D

Morgenens lykke: 
Det smilet min datter serverer når jeg vekker henne (første gang)  Å gå ut på den skakke verandaen med kaffekoppen og sitte på trappa der å se utover mitt lille kongerike (hagen) mens jeg drikker kaffe og verden er stille og jeg er den eneste våkne i huset. 

Dette bildet har dere ikke sett før: 


Det viser tre av de fem viktigste menneskene i livet mitt; de to yngste avleggerne, og min kjære.  Bildet er tatt i høst da vi var og plukket blåbær :)



Utfordringen går videre herfra til Det lille huset i skogen og Primula.  Jeg tror nemlig de også lever temmelig kule liv ;)

2 kommentarer:

MonaHN sa...

Del 1 av nødhjelpsforsendelsen går herfra idag... Jeg ble nødt til å dele den i 2 pga vekt... Beregn god tid til å pakke ut;o)

Rita Hogefeld sa...

Oj-oj-oj........skal se jeg får plassmangel allikevel i år ;)