tirsdag 5. mai 2009

Det nytter!




Fem dager tok det fra vi freste til krokusen blomstret. Her går det unna :D Nå kan også moi brife med skrytebilder av blomstrende krokus og spirende småttinger








Noen har det mer travelt enn andre ser det ut som. Dette må vel være Corydalis solida som benytter sjansen når snølaget har blitt bare noen få cm tykt :) Disse står der min kjære freste (litt til) i går. De har altså brukt ett døgn på den spiringa.


Imponert, er jeg :D


Hva disse andre som spirer gjennom snøen kan være lurer jeg fælt på. Venter i spenning på framtining av merkelapper :)
Innendørs begynner både petunia, Nigella og Nicotiana å produsere knopper. Disse blir brutalt knepet av og plantene kortet ned. De får pent vente med blomstring til de kommer ut. Jeg regner med at de tåler det, og kanskje til og med har godt av litt kniping. Blir vel gjerne fyldigere da.......

6 kommentarer:

Mona sa...

Dette har du virkelig fortjent, Rita. Sånn så det ut her for en måned siden.

hajal. sa...

Kjekt å sjå at det begynne å blomstre hos deg og, no går det bare framover!

Anonym sa...

Det går så uhorvelig raskt når det først starter der nord. Men jeg tror ikke helt det kan erstatte sommeren her sørpå uansett, dessverre.

Anonym sa...

Huff da - her snakker jeg i munnen på meg selv..

Rita Hogefeld sa...

Sletta dobbeltkommentaren din jeg, smgj :)

Nå går det fort framover her ja. På tide, spør du meg....

Sånn ellers så er jo sommeren her nord helt fantastisk da, hvis vi bare får litt sol og varme :)

Stine sa...

Flotte vårbilder!!Vi her nordpå vet virkelig å sette pris på denne vakre årstiden!!Har no noen tips om flerårige planter?Er nettopp blitt veldig interessert i hageområdet!!