lørdag 3. april 2010

Måneskinnsturen

Og slik endte altså vår romantiske måneskinnstur - med min elskede på en av Røde Kors sine utmerkede bårer......

Skiløperen foran ham falt, og i forsøket på å unngå å kjøre på stakkaren, falt også min kjære.  Og da fikk leggen plutselig en underlig vinkel.  Så da ble vi sittende på fjellet en times tid mens vi venta på Røde Kors.  Det var ett fantastisk nordlys, men hvem hadde tid til å fotografere det?  Vi var opptatt av pasienten vi, for han hadde SMERTER og han var KALD!

Heldigvis hadde vi noen reinskinn, sitteunderlag og ullgenser, så han greide å holde varmen sånn noenlunde mens vi venta.

Etter scooterfrakt til vei, overtok ambulanse og kjørte avgårde med mannfolket.  Han kommer vel hjem utpå morrakvisten antar jeg, når man har fått gipset den brukne foten.

Krykkene fra fjorårets kneskade kommer til anvendelse igjen....

På vei hjem (alene) kom jeg forbi denne haikeren.  Han var så morsom at jeg bare måtte ta bilde av ham :)

De pengene vi har betalt som støttemedlemmer i Røde Kors var vel anvendte penger ;)

Tror jeg skal ha meg en pils nå jeg - og en cigarette.

11 kommentarer:

Margrethe sa...

Det var ingen god ende på en skitur. Alle minst for den som blir skadet. Men ingenting så galt at det ikke ....osv. Nordlys og en sjelden haiker må da være et lite plaster på såret for deg. Håper resten av Påsken blir koselig hos dere tross...

Snuffeldyret sa...

Huff da. Sånn uflaks. God bedring til pasienten og fortsatt god påske til dere alle!

Miamaria sa...

Nei men i all verden! (Kul haiker forresten!) Det var da full action! Den turen der kommer dere i alle fall til å huske... Men om det var verdt det... Neppe?

Stakkars. Litt uflaks han gubben din.

Sigrid sa...

Uff - makan til uflaks. Og så rett før våronna da. Du har jo ikke tid til å pleie ham nå ;-)

hildeG sa...

Dakar mannfolket! Dette var jo ikke noe stas.

Anonym sa...

Igjen! Jaja... nesten gang kanskje han klarer halvannet år skadefri?
God bedring til stakkaren. (Og god tålmodighet til deg.)

Anonym sa...

STOR trøsteklem til dere begge sendes i ilfart tvers over øya fra Randi!

Torill sa...

Så godt at det er hjelp å få når uhellet er ute. Håper det står bra til med dykk begge !!

Berit sa...

Nei, så uheldig, midt i nordlyset og all ting. Trøsteklem herfra!

Tove sa...

Huff, så uheldig. Bra dere ble reddet relativt raskt :-) god bedring til gubben og ha en fortsatt fin påske :-)

Anne (Moseplassen) sa...

uff, godt han kunne bli hentet ned da. Håper det var et rent og greit brudd i det minste.

Haikeren var gull!