søndag 11. juli 2010

Hvitt bed

Den tidligere liljeskråningen ble ferdig spadd i dag.  Håper alle babyløkene ble funnet, men jeg har mine tvil.  Det var utrolig mange "riskornløker" i jorda.  Alt jeg eier av hvitt er plantet.  Selvfølgelig ble det for lite - altfor lite - planter......

Min søster har vært her noen dager med unger.  I dag før de reiste gikk vi en runde og spadde rotbiter av det ho hadde lyst på og som var stort nok til å kunne deles :)

Løker til Lilly og Alexia er pakket i isbokser og postet.  Får håpe det ikke er bare orange løker de har fått, men det har jeg altså ingen oversikt over.  Det kan være hvit/rosa (Lollipop), gul (lys eller mørk), veeeldig mørk rødorange, eller altså den "vanlige" orange.  Måtte kjøre ekstratur på posten i kveld, for i morgen tidlig drar vi til Oslo.  Vi skal besøke familie og ha en liten by-ferie med ungene.  Nå står rydding og vasking på programmet.  Sengetøy og håndklær etter ukens gjester skal vaskes og huset trenger ett løft.  Huset lånes ut mens vi er borte, så det skal klargjøres for gjesten som ankommer i morgen :)

Jeg har sendt bestilling til Jensen - det blir vel den siste handelen jeg gjør med ham :(  Jeg syns det er så trist at han legger opp......hvor skal jeg nå handle lekkerbiskener fra?

2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Er det bestilling til han på sørlandet du mener? Har inne bestilling på papaver i Marnadal, om det var der du tenkte på. Har ikke visst at vi var i samme yrkesbransje forresten! ;-)

Rita Hogefeld sa...

Jepp, det er han i Marnadal jeg tenker på. Planteliste.net. Så altså - samme bransje? Se det ja, verden er ikke større :D