onsdag 18. mai 2011

Stormtining

Det er utrolig så fort snøen har tint.  Se bare her:
Disse to bildene er tatt med ti dagers mellomrom.  I dag har jeg fått spavendt fem pallekarmer og plukket ut utrolige mengder ugressrøtter.  Gulrotfrø er sådd så nå er alt klart til dyrking av fødevarer :)

Neste uke får jeg noen Blå-Kongo-poteter som skal få bo i en av karmene.  Gleder meg til dem :)

Ellers i karmene skal det bli brokkoli, salat, purre, og blomkål.


I bedene spretter det opp små grønne venner uavlatelig og noen er i gang med blomstring:


Primula calderiana har såvidt startet.  Den blir nydelig når den blomstrer for fullt :)


Thlaspi stylosum har omsider slått til for fullt.  Den er knøttliten!


En av primulaene jeg sådde i fjor.  Blomsten er slett ikke blå, men mørk vinrød....
Fra bed på nordsiden - der har jeg ikke rydda enda, som man kan se ;)


Og nå er det like før veisene er i gang!

1 kommentar:

Marit sa...

Du har så mye spennende i bedene dine! Godt at det endelig blir vår hos deg også :)