torsdag 26. mai 2016

Blåveisene mine

I dag har jeg fått luket ett par timer.  Tre av bedene ser dermed betraktelig bedre ut nå sammenlignet med i går.  Og så kom plantepakke fra Langangen.  Siden hun var gått tom for noe av det jeg hadde bestilt, var det en heller mager pakke.  Fire planter.....  de er alle plantet ut nå.

Og så fikk jeg besøk av ei venninne som skal lage blomsterbed, og lurte på om jeg hadde noe jeg kunne dele.  Ettersom hun er hagenovise, lette jeg fram noen hardføre og lettvinte planter til henne.  Det er greit å kunne dele av overskuddet innimellom :)

Hepaticaene mine blomstrer nå.  Noen nærmer seg avblomstret, og jeg ser til min glede at det dukker opp frøplanter omkring :)


Denne står i vestkantbedet.  Ukjent navn og opphav.  Den har en utrolig delikat lyseblå farge.


Dette tror jeg er en frøplante som har blitt voksen.  Også vestkantbedet.



Den fylte blå, som jeg fikk fra Bina i Trondheim for noen år siden.  Blir aldri lei av den.  Men den står utsatt til - innenfor hundesonen - og er derfor i fare for å bli gravd opp.  Den blir nok flyttet når den er avblomstret.



Den eneste som overlevde importen min fra Tyskland.  Schnee....ett-eller-annet.  Står i bassengbedet og har blitt så stor at jeg har delt den.



Også i bassengbedet.  Kronbladene på denne er litt flekkete.  Nydelig liten sak :)


1 kommentar:

Villrose sa...

Mye fint i veiser!