mandag 8. mars 2021

Stiklinge-tid

Den lokale hagebutikken - Hageland Solblomsten - pleier å ha stiklinger for salg i februar-mars.  Jeg har ikke pleid å drive med sånt - de sommerblomstene jeg har hatt har vært kjøpt ferdig i juni, eller sådd og drevet fram fra frø.  

I fjor fant jeg riktig nok ut at jeg skulle kjøpe stiklinger og plante.  Men før jeg greide å kreke meg til butikken - så var de utsolgt!

I dag har jeg kjøpt stiklinger for første gang.  De har blitt pottet opp og skal i bo i planterommet i kjelleren til utplanting.  Jeg regner med at de etterhvert som de vokser og skal knipes litt for å bli fyldigere også kan gi materiale til flere stiklinger og dermed flere planter.  Forutsatt at jeg husker å gi dem vann og gjødsel vel og merke.  Og ikke drukner dem heller.........

Det var sannelig godt å søle med jord igjen 😃
 

Ingen kommentarer: