fredag 10. oktober 2008

Så på nytt?

Mimulus lewisii. Denne sådde jeg i 2005. Frøene spirte greit inne uten stratifisering. Blomstret første året ute - muligens fordi jeg sådde tidlig på vinteren. Jeg plantet den i sumpen, litt utpå kanten der det ikke er våtest, men likevel fuktig. To vintre overlevde den. I vår viste den seg ikke, så dette bildet er fra i fjor. Tror jeg må så den på nytt, den er fin......

Av hagebegivenheter siste dager: En sekk rhododendronjord innkjøpt for å etterfylle i bedet rundt min eneste rhododendron. Jorda er sunket så mye sammen at halve potteklumpen er over bakkenivå.

Løkinnkjøp: En pakke tulipaner - lave rosa.

Plantepakke ankommet fra Danmark. Flotte røtter/planter som umiddelbart ble satt i veggbedet på nordsiden :)

Noen frøposer ligger på vent i handlekorga hos GN :)

Fra barnemunn: Ved kveldsmaten i går kom det plutselig og helt uten forvarsel med sarkastisk stemme fra 11-åringen: "Si meg er det lenge siden de potteplantene dine har fått vann eller?"

Øøøh og eeeeh - Og dette skal man altså få seg servert fra en ung herremann hvis eneste interesser her i livet er TV, dataspill og karate og som kan tråkke tvers igjennom en haug med leker og skittent tøy på sitt eget rom uten å se det! Siden når begynte guttunger i den alderen der å interessere seg for potteplanter????:))

Jeg ble for øvrig svar skyldig (Hva er koden for rødmesmiley?)

Ingen kommentarer: