fredag 7. november 2008

Frø....Så...er i gang.....

Frøsesongen er altså innledet i heimen med alt hva det innebærer. De siste dagene har de egenhøstede fått grundig rens og er pakka etter alle kunstens regler for forsendelse til det store utland og de eminente bytte-klubbene som fins der :) Med andre ord; soppkassa med sprikende C5-konvolutter har forsvunnet fra kjøkkenet.

Den står nå i gangen - tom - og venter på å bli rydda bort.

I stedet har jeg dratt jord og potter til kjøkkenet! Jeg har nemlig gått til det skritt å innlede årets så-gjøremål, selv om jeg er hagelei og det butta så i mot at jeg måtte ha ei pils til selskap for å orke å starte. Pr. nu står det trettiseks potter bortpå stuegulvet og trekker vann før de settes ut for vinteren for snø-behandling, og madammen er så absolutt ikke tørst mer...... Halvparten av frøene sådd til nå er fra en innsamlingsekspedisjon jeg kjøpte aksjer i. Mange av de frøene mangler korrekte navn, så det kan bli spennende å se hva som kommer ut av det. Men de har da nummer om ikke annet - og noen har navn med spørsmålstegn bak!

Jeg har aldri hatt sansen for geranium, ingen skal komme her og beskylde meg for å være spesielt nebbete av meg :D Men så fikk jeg en geranium i en pakke fra smg* en gang og dermed var jeg i gang. Nå har jeg for første gang i mitt liv sådd nebb! Intet mindre enn fire sorter!!!!

Nettforbindelser er farlige, man blir smitta med diller.......

3 kommentarer:

Britt Åse sa...

Da er det nok gjort, Rita. En gang nebbete, alltid nebbete er jeg redd :-D

Jolima sa...

4 geraniumer? Da er det gjort! Jeg hadde to - tre, nå har jeg på ubegripelig vis mer enn 10 ganger så mange. Tror forresten at de er av den mer takknemlige sorten, kanskje med noen få unntak, når det gjelder spiring. Lykke til!

Anonym sa...

Ett frø og du er hekta, vet du. ;)
Ellers er det ikke bare du som er hagelei.