onsdag 10. desember 2008

Jeg har blitt tagget.....

...av Torill. Hmmm - seks (u)interessante ting om meg? Hvor skal jeg starte da, her er så mange "ting" å velge i.......

1: Jeg avskyr alt som med litt godvilje kan kalles husarbeide, noe heimen altfor ofte bærer preg av confused smileys
2: Shopping står på hat-lista mi
3: Jeg baker noen helt jæ#&¤% gode vannbakkels mad smileys
4: I år kommer visst jula på kjerringa her i huset.......
5: Bilen min trenger å vaskes
6: Jeg sminker meg/bruker parfyme max fire ganger i året

Helten i mitt liv har vist seg å være en sann hverdagshelt.
Han lider i stillhet.
Og det til tross for at gipsen var lagt på med "bul innover" (kan man si det?) omtrent midt på baksiden av låret, slik at han fikk trykksår. Gipsen ble skiftet - og lagt på litt for spinkelt så nå er hele greia i ferd med å sprekke msn smileys

Nuvel, mannfolket er for det meste selvgående etterhvert og greier til og med å få sokken på den gipsede foten selv nå. Dessuten har han byttelånt bil og disponerer for tiden en med automatgir. Mobiliteten hjalp betraktelig på humøret.

Selv har jeg vært syk med feber, sår hals og bihuler som har produsert uhyrlige mengder av unevnelige ting. Lidelsen slo til for fullt akkurat da turngruppa skulle ha jule-oppvisning selvfølgelig. Inntak av en hemmelig mix av paracetamol og ibuprofen gjorde underverker noen timer så oppvisningen gikk fint den. Ungene var kjempeflinke scuba diving community
Trenerne måtte selvfølgelig være med. Ikkeno sitting på sidelinja her, nei!

Nå om dagen går mesteparten av tiden med til å ta igjen "oppsamlet behov" på vaske-og-rydde-fronten etter sykefraværet fra vaskebøtta innimellom litt pleie av eldstesønnen som jeg selvfølgelig har smitta og nattevåking med yngstejenta som hoster mageinnholdet opp nattetid. Smitta hun også......

Jaja, det blir vel jul alikevel. Akkurat nå er jeg sååå fornøyd fordi vi har fått nytt modem så jeg kan ha litt kvalitetstid på nett igjen confused smileys

Og så har jeg av alle ting bestemt meg for å begynne å synge i kor igjen!!!

2 kommentarer:

hildeG sa...

Synge i kor er en glimrende vinterhobby! Stå på og hør på julekalenderen min, så blir du inspirert. Stakkars og god bedring og sånn til mannfolket!

Mona sa...

Så typisk at alle blir syke på en gang, spesielt nå som det nærmer seg jul.

Lykke til med korsang - bra å ha noe å holde på med! Sånn utenfor pleie, rydde og omsorgsområdene hjemme :))