torsdag 5. februar 2009

NÅ FRYSER JEG!!!!!!!

12 kalde blå og stiv østavindkuling av den typen som blåser tvers igjennom både vegger og klær kan jeg virkelig greie meg uten :( Her fyres for harde livet, og varmepumpa står på og varme-ovn i gangen på for å holde temperaturen i huset.

Møkkavær!



Frø har arrivert fra toveve og miamaria. Tusen takk, jenter :)



Venter fremdeles på Konnässörsklubben. Og Thompson&Morgan.

De kommer vel etterhvert.



Sist sådde ladning fikk stå inne noen dager for å trekke fukt før de ble satt ut. Det var en tabbe. Tredje dagen begynte det å spire i ei av pottene. Altså har jeg stauder inne for driving i år også.

Det var ikke meningen. Her skulle være kun sommerblomster innendørs i år var tanken. Og sommerblomstfrø skal det være i de to frøpakkene jeg venter på.



Nå har jeg tunet inn på Femundløpet, som starter i morgen med F600. Lotte kjører den korte løypa, F400 og starter fredag. Dermed blir helga tilbragt i stor grad foran datan for å følge med åssen det går med henne. I år har hun jo tenkt å ta revansj etter at hun måtte bryte i fjor. Jeg bøyer meg i støvet av beundring over at de i det hele tatt gidder å holde på med den hundekjøringa. Kaldt og hustrig, og bikkjer som stinker og bråker og skal ha stell og i det hele tatt............ Nei, takke meg til ei katt som er like varmekjær som jeg er sjøl, og som i tillegg fanger masse mus ;)

Ungene har vært på skiskole og lært å kjøre alpin. Seks-åringen slet tungt med å "knekke koden" på sving og plog, så for å gi instruktøren litt tid til også de andre kursdeltakerne fulgte jeg henne i bakken. Med tolv års avstand til sist mor hadde den type skotøy på seg var det en - eeh - interessant opplevelse. Jeg har ikke engang slalomski lengre. Lånte Lotte sine :)

1 kommentar:

Miamaria sa...

Å, var det i morra det begynner ja! Supert!!! Jeg skal heie herifra! :) Hils!!!