mandag 6. april 2009

Ferdigsådd

Alt av staudefrø og sommerblomstfrø er sådd. Da sliter jeg litt, siden jeg simpelthen elsker å fylle jord i potter, klappe den til, strø ut de små søte lykkepillene og dekke dem til for deretter å kikke i pottene x antall ganger pr. dag.........

Jeg er altså "arbedsløs" for tiden, og det gjør meg rastløs.

De tidligere omtalte overvintrerne som jeg tror heter Million bells har skutt i været med lange skudd og trengte litt kniping. De ble klippet ned i går men greide jeg å kaste avklippet? Det var jo perfekt stiklingsmateriale og rene helligbrøden å ikke utnytte selv om man strengt tatt allerede har flere stiklinger enn det er behov for. Altså står det nå nye potter med stiklinger under opp-ned-vendte salatbeger i kjøkkenvinduet :)

Ungene er på overnattingsbesøk. Det betyr alenetid og "kvalitetstid" for de voksne. Husets herre, som har vært hjemme i dag hadde vaska hus mens jeg var på jobb. Så nå har jeg hatt ett langt varmt bad, og deretter elgbiff med råstekte poteter og viltsaus til kvelds med min kjære som kokk. Og de biffene var så møre at de smelta på tunga. Her trengs ikke biffkniver for å få kjøttstykkene i seg nei

Forresten, Lavatera trimestris har spirt. Det gikk fort!

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Finnes det noe bedre, sier nå jeg! Du er utrolig heldig med en sånn mann. Huset vasket og biff servert!
Ferdig å så? Vet du? Jeg tror du kommer til å så mer, jeg! He-he! De stiklingene du nevner: Jeg kan godt kjøpe noen av deg, hvis du har for mye! God påske til deg!

Røsslyng sa...

Ferdigsådd!? Tomt for frø!? Er det mulig?!?!
Men arbeidsløs blir du vel neppe for det skal jo prikles og stelles også ;)

Ønker deg en riktig koselig påske!

Unknown sa...

Ferdigsådd ja. Men ikke ferdigpriklet! Du kommer nok ikke til å være arbeidsledig lenge.