torsdag 29. oktober 2009

Tvangshaging - det går i frø stort sett

Så langt kom Hostaen i år - til knoppstadiet. Dette er samme plante som er avbildet litt lengre ned i bloggen.
Jeg har tatt meg kraftig sammen og fått rensa siste frørest, og sågar fått dem i posten til den øya litt vest for hjemlandet. I år ble det pakke til Meconopsis group og til AGS. Så er det bare å avvente frølistene da:)

Det ligger fremdeles noe egenhøstede frø igjen her. De sortene det bare ble noen få frø av, kanskje til en enkelt frøporsjon, syns jeg ikke er noe å sende til sånne frøbytte-greier. Så de får ligge igjen her. Kanskje jeg sår dem selv engang - når sålysten tar tak igjen.

Og så har jeg samla meg og gått gjennom frølista til Magnar omsider, og sendt ønskeliste til ham. Det blir spennende å se om han har igjen noe av det jeg har lyst på. Har aldri vært så treg med frøbestillingene før.

Mannfolket har vaksinert seg. Han hører til risikogruppe. Jeg har ikke. Guttungen var syk tidligere i uken - snørrete og tufs. To dager var han hjemme. Så bestemte mor at det ikke var svinesjuke men en simpel alminnelig forkjølelse, og sendte ham på skolen tredje dag da han var i form igjen. Bedriver jeg sivil ulydighet da, når jeg ikke holdt ham hjemme i sju dager?

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

De sier vel at man skal ha real feber for at det skal være influensa, men hva veit vel jeg.

Flott bilde av hostaen da, selv om du vel egentlig helst ville hatt den uten det hvite på ;)

Miamaria sa...

Da har du i det minste kommet lenger enn meg. Det vil si jeg har skumlest den frølista, men ikke bestilt noe. Kommer neppe til heller - jeg vil så minst mulig i år. Liiite.

Vi får se hvordan akkurat det går.

Rita Hogefeld sa...

Å så minst mulig gjør jeg hvert år :D

Det ble ikke så lang ønskeliste da, og siden jeg var seint ute regner jeg ikke med å få alle sortene heller. Men det blir vel frø nok og vel så det uansett.....