søndag 10. januar 2010

God nordnorsk vinter?

I alle fall ser det ut som en ganske så typisk variasjon i været nå.  De siste par dagene har det vært mildvær og regn så snøen er i ferd med å forsvinne igjen.  Frosten som var før mildværet satte inn har frosset alle stikkrenner i området så nå renner ikke vannet unna.  Nå mangler det bare noen få cm vann i grøfta her, så står avkjørselen under vann.  Og de grøftene er dype - halvannen meter på oversiden og gode to meter på "nersia".  Ungene blir passa godt på når de er ute så de ikke skal falle uti.......

Jeg har prikla litt mer og har nå tatt i bruk 2.etasje i plantehyllene i kjelleren.  Og så har jeg gjort meg hard og knepet knopper av petuniaene, og klippet stiklinger som skal bli frodige blomstrende fylte petuniaer i krukkene mine til sommeren :)  Noen frøpotter har jeg også fått gravd ned i snøen i helga så litt hageaktivitet er det da selv om det er midt på vinteren :)

De siste dagene har jeg prøvd å lage meg en blog til.  Man skal jo prøve noe nytt innimellom så nå har jeg lagd en wordpress-blog.  Tanken var å ha en egen blog til planteportretter, så har jeg det som "sikkerhetskopi" i tilfelle datakrash på hjemmebane.  Inntil videre kommer jeg til å fortsette hage- og hverdagsbloging her på blogger.  Jeg har ikke greid å finne noen måte å lage en følgeliste på wordpress hvor bloggene med nye innlegg kommer øverst slik jeg har her på blogger.

Ingen kommentarer: