tirsdag 8. juni 2010

Blomstring 8. juni

Akkurat nå blomstrer disse i hagen :)


Hvit Pulmonaria



Hepatica nobilis 'Oehlands nacht'


Ukjent Primula.  Denne var en overraskelse, en plante jeg ikke visste jeg hadde.  Kan den komme fra Randi?  Og - har den ett navn?  Nydelig er den i alle fall.


Caltha leptocephala - helt uanfektet av dårlig vinter :)  I fjor nesten helt oppspist av mus, i år utsatt for en skikkelig nord-norsk vinter.  Og like flott står den der :D


Aurikkel fra min bestemors hage.  Denne er jeg veldig glad i :)


Corydalis solida. Dette er en av knollene jeg fikk fra Viggo for noen år siden - da som "riskorn" i en potte jord.  Jorda i potten - inkludert mikro-knollene - ble spredd utover jorda i ett bed, og dette er resultatet. 
Slett ikke verst :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din ukjente primula er nok kommet fra ytre strøk, ja. Det er Primula rosea, roseprimula.
Randi M.

hajal. sa...

Flotte bilder Rita.
Det er nok nokre skikkelege hardhausar som har overlevd DEN vinteren og kjem trufast att med blomster.