mandag 2. august 2010

Graving - igjen.....

I forbindelse med den planlagte boden under ny veranda, måtte det graves en del.  På grunn av det ble en del planter og stein berga i helga.  Men steintrappa og bedet bortenfor var "helt unødvendig" å redde før gravemaskinen kom.


Javisst-ja......


Omtrent midt under jordhaugen befinner steintrappa seg.  Og liljer.  Og Fritillaria palladiflora.  Og småhjerte og augustprimula både gul og orange.  Og litt anna.....


Nede i venstre hjørne ses enden av det bedet jeg spadde om i går.  Her blir store steiner som kommer fram under gravinga lagt.  Disse skal jeg bruke til ett bed jeg holder på med på andre siden av huset.  Dette er det området som unngikk å bli gravd opp sist vi hadde gravemaskin her.  Ser du at peonene blomstrer langs husveggen? :)

Såh - nok om graving og ødelegging av hage.  Man får være glad det bare dreier seg om en liten del, ikke sant?

På nordsiden begynner det omsider å nærme seg ferdig.  I kveld (etter gulv-vask - man er da huslig.....) ble de siste steinene banka ned i subbus-bed-kanten.  Så kunne endelig overskuddet av duken som ligger under subbusen klippes bort.  Deretter raka jeg over området, der lå enda fjorårets lauv.....Det eneste som gjenstår nå, er å få rubba opp jordoverflata litt, og så gressfrø.  Jeg tror det blir kjempefint der :D

5 kommentarer:

hajal. sa...

Uff,å uff.... trur eg hadde vorte lyn forb.... om det var hos meg!! :( ! Trøsteklem.

solfrid sa...

Klem! Hadde vært i grineform i flere dager.

Tove sa...

har inntriytt av at det er slik hver gang ei gravemaskin nærmer seg en hage. Alltid så blir planter ødelagt, selv om det er sagt at det skal gå bra. Ja, ja. Kan jo hende noe dukker fram igjen etterhvert., Lykke til med arbeidet :-)

Anne (Moseplassen) sa...

nei så ergerlig!
Men går det an å håpe at jorda bare skal ligge oppå en stund, og at plantene kan overleve en par uker under jordtrykket, for så å bli gravd frem igjen?

Rita Hogefeld sa...

Løkene klarer seg nok uansett. Staudene er jeg mer usikker på....Men jeg håper jo at jeg bare har mistet blomstringen i år, og at neste år er de tilbake for fullt :)