søndag 26. mai 2013

Planter jordbær


I dag - nok en strålende solskinnsdag - har jeg fått plantet nye jordbærplanter. Og sådd salat og gulrot sammen med jentungen. Og ryddet litt mer bed. Nå gjenstår kun ett bed å vår-rydde. Men - ugresset vokser som - ja akkurat - ugress.......m.a.o. her får man fortsette å rydde bed jevnt og trutt sommeren igjennom......

Det blomster på:





Den fylte blå, alltid like nydelig. Den rosa fylte ser jeg ingenting til....håper den kommer etterhvert.





Dianthus stod det på lappen, men det er det definitivt ikke! Corydalis av ett eller annet slag, men hvilken?





I grus-skråningen på baksiden ser Hepatica ut til å trives. Yndig sart rosafarge på denne.





Og litt lengre bort står denne lyyyyseblå. 13 kronblader har den. Fiiiiiin.





I bassengbedet blomstrer denne, som jeg har mistet lappen til.





Primula rosea, fra Randi. Fantastisk farge!





Primula ett-eller-annet i grusbedet. I bakgrunnen den første aurikkelen i blomst i år.

Dagen ble avsluttet med litt prikling. I år har jeg jo sådd litt, så ........I halvparten av pottene har frøplantene dødd så det ble mindre prikling enn jeg trodde. Fort gjort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefin hage du har, med mange spennende planter :-) Mye inspirasjon for en hageglad som meg :-) Skjønner at du bor i nord. Hadde vært morsomt å se hagen din "live" en gang :-)

Mvh Stella

Rita Hogefeld sa...

Vel, Stella, om du kommer til Senja så får du gi beskjed. Hagegjester er alltid velkomne :). Takk for fine ord, men du vet - bilder viser bare det man ØNSKER å vise.....