søndag 31. mai 2015

Geriljahaging?

Jeg jobber i en relativt nybygd omsorgsbolig med åtte leiligheter.  Her bor det hovedsaklig eldre mennesker som greier seg mye selv, men også syke med pleiebehov.  Det første vi møter når vi kjører inn avkjøringen til boligen, er ei grusete, tørr skråning som ikke er særlig pen å se på.  Det fant vi ut ei sein nattevakt at vi ville gjøre noe med.  Man blir litt kreative utpå nattmorran.......


Derfor har jeg vært ute i hagen i formiddag og spadd opp noen rotbiter.  Her er sildrer, aurikler, noen akeleier og litt annet som trives i de tørreste områdene i min hage.  Jeg har også tatt sjansen på en blåveis.....

Det blir bare en dråpe i havet til den store skråningen, men ett sted må man jo begynne, ikke sant?  


Her er den omtalte skråningen.  Vi starter ved lyktestolpen, tenker jeg.  Så får vi fylle ut videre bortover etterhvert som vi får tak i planter.

Drømmen er at det en gang i løpet av få år skal bli et fargerikt, blomstrende område som det er hyggelig å møte når man kommer hit.  Så hvis du har overskudd av teppedannende, tørketålende solelskere, tar vi gjerne imot.  Alle bidrag mottas med takk :)

Ingen kommentarer: