mandag 20. juli 2015

Oxalis-tid

Nå blomstrer Oxalisen hos meg :)
Nydelige småplanter som kommer trofast igjen år etter år uansett stell eller ikke stell :)

Ettersom det regner ute nå og jeg ikke gidder å gå ut og lese navnelapper, er de navnløse i dag.  Men det gjør dem ikke mindre vakre :)



Denne står i skråningen på vestsiden, der jeg har bygd bed litt etter litt ettersom jeg har kommet over store gode steiner å bygge av.  Her står den i grusjord som var på stedet opprinnelig, og ser ut til å trives med det.  Den har sol store deler av dagen.


Denne skjønnheten bor i grusbedet på sørsiden av huset, det bedet jeg gravde opp tidligere i sommer og replantet.  Her er samme type jord som i bedet ovenfor, men i dette bedet er jorden dekket med noen få cm grus/singel.

3 kommentarer:

Villrose sa...

Veldig fine!

Randines hageblogg sa...

Det ar vakre Oxalis som blomstrer hos deg nå. Her regner det også.

Ha en fin tirsdag!

Torunn Koksvik sa...

Elsker Oxalis!!! Kjøpte meg tre nye i år... ;)