søndag 21. mars 2021

Ønskelista mi

 Av og til ser jeg planter som får meg til å sikle.  Noen ganger skaffer jeg meg dem også.  Og  så hender det at jeg mister dem igjen.  Da blir det ønskeliste, da: 

Fylt hvit Hepatica  Jeg har fylt blå og fylt rød.  Fryktelig lyst på den hvite også 😍

Primula sonchifolia  Nydelig liten sak som jeg har hatt, og mistet.  Den blomstret så tidlig at det hendte jeg så blått skinn under snøen, og når jeg feide snøen til side så kom en blomstrende Primula fram 

Erythronium - hundemann  Jeg har en - tror det er dens-canis.  Nydelig.  Vil ha mer!!! 😛

Primula calderiana  Denne hadde jeg i mange år og det trivdes og ble større og større.  Men så skjedde det et eller annet, jeg vet ikke hva.  Den ble brått mindre og mindre og forsvant for meg i løpet av to år.  Savner den!


Allium cyaneum.   Bildet her er fra egen hage.  Den forsvant da det bedet den stod i ble renovert.......

Har bestilt ny 😊





Gentiana septemfida "Alba" Jeg har kjøpt denne - bare for å oppdage året etter når den blomstret at den var blå.....

Anemone nemorosa "Blue eyes"  Dette er også en jeg har kjøpt ved et par anledninger, den ene viste seg å være noe annet. Den andre kom ikke opp igjen året etter.  Får hos Magnar 😊

Anemone nemorosa "Pink delight"  Usannsynlig lekker.  De gangene jeg har funnet den for salg så har det vært utsolgt.  Selvfølgelig.  I år blir det ikke kjøpt flere planter, jeg har brukt over budsjett forlengst......

Lysimachia clethroides - Hvit fredløs.  Bare fordi den er fin  Får en rotbit til våren 😊

Chamerion angustifolius - Geitrams.   Den hvite varianten.  Den rosa har jeg i søkk og kav av.....

Ingen kommentarer: