fredag 2. april 2021

Det spirer og gror

 

Og da må det etterhvert prikles.  I år sår jeg en del grønnsaker og sommerblomster inne.  Staudene får stå ute under snøen til de finner det for godt å spire utpå sommeren.  Forhåpentligvis.

Men altså: Prikling.  Hos meg foregår det på spisebordet i stua ettersom jeg ikke har egnet sted i kjelleren, og heller ikke har drivhus.  Med en voksduk under går det helt fint 👌

Jeg var så heldig å få kloa i noen pluggbrett for noen år siden.  Dette er av den typen granspirer ble levert i for mange år siden når man skulle lage plantefelt "overalt", og kommunene  delte ut granplanter gratis til dem som ville plante.  Pluggbrettene er litt i bredeste laget til å passe i et standard plantebrett, så jeg har brukket av det ytterste "leddet".  Det gjør vanningen mye enklere.  

Her er det vårløk, broccoli og blomkål som får ny bopel i dette brettet.  I tillegg har jeg priklet rødbete i et annet brett.

Noen sommerblomster var også prikleklare nå, og fikk hver sin lille potte.  Da begynner det å fylles godt opp under plantelysene i kjelleren.  Må snart ta i bruk en hylle til der nede.....

Ingen kommentarer: