tirsdag 13. april 2021

Lengter etter våren og bygger drivhus

 Vinteren har vært mer enn lang nok, og de siste dagene (ukene.....)  har det snødd jevnt og trutt.  Jeg vil ha sommer nå! 

I håp om fortgang på årstidene - eller i alle fall gjøre ventetiden kortere - har jeg gått til innkjøp av Biltema sitt drivhus for pallekarm.  Det har stått under trappa et par uker, og i dag ble det montert.

Drivhuset var overraskende enkelt å få satt sammen.  Riktignok noe mangelfullt forklart i monteringsanvisningen så det ble skrudd fra hverandre igjen og montert en gang til - i riktig rekkefølge...... men jeg tror nesten det blir kjøpt inn et til av disse.

Nå er jeg spent på kvaliteten på dette.  Det er ganske tynt og lett - jeg bar det problemfritt med en arm fra gangen (verkstedet) til kjøkkenhagen og den karmen det skal stå på.  Den har jeg tidligere i dag måket tom for snø.


Her står det på plassen sin.  Her er tre karmer i høyden.  Disse ble satt opp seint i høst og er ikke fylt med jord.  Det ligger noe kvist og kvast i bunnen.  

Nå tenker jeg å hive bokashien i denne karmen.  Fram til nå har matavfallet blitt samlet i en plastkasse med lokk ute etterhvert som det ble ferdig modnet.  Det er ikke blandet jord i det enda.  Men det skal jeg gjøre nå, så får denne karmen fungere som jordfabrikk enn så lenge.  

Utpå sommeren, når jeg forhåpentligvis har fått masse god og næringsrik jord her som jeg kan fordele utover resten av kjøkkenhagen, blir det dyrking av ett eller annet her.  Løk, purre, blomkål......ett eller annet.



 

Ingen kommentarer: