onsdag 22. april 2009

Jess! Det ble frø av det :)



Da Hepaticaplantene ankom fra Tyskland forrige måned, var det noen av dem som var i blomst og slik en sjanse kan man ikke la gå fra seg. Jeg lekte altså bie med en bomullspinne. Og voila!!! Det ble frø :D på Hepatica Supernova :D :D :D :D


Ett par dager etter at jeg vimsa rundt med den pinnen kasta planten kronbladene og ikke lenge etter bøyde den blomsterstengelen ned mot nabopotta. Da hektet jeg på en liten zip-loc-pose så ikke frøene skulle forsvinne for meg, og siden har jeg daglig sjekka framdriften. Nå har jeg altså frø - som skal sås ferske. Fram med så-jorda igjen :)

Lavendelen har begynt å spire tre dager etter at den kom ut av kjøla. Kjempe! :D

I iveren etter å følge med på frøproduksjonen har fruen rent glemt at det fins andre planter i kjelleren og de hang faretruende med bladene i ettermiddag Krisevanning gjennomført!