torsdag 25. juni 2009

Mer hepatica plantet

I dag ankom en pakke med en haug med forskjellige små Hepatica. Frøplanter. De har funnet sine plasser i jord utendørs nå. Sammen med de søte små veisene var det noen prikleplanter Anemone, og tre pakker Hepatica-frø :)

Vi har høstet, kokt og spist årets Asparges-avling. Du verden så mye bedre det smaker nesten direkte fra planten sammenlignet med de vasne hermetiske man får kjøpt på glass.....Yummi :D

Ute har gudebomene startet bomstringen. Og Mec. Lingholm :) Min første gudeblom fikk jeg for mange år siden fra Tonemeia på Sortland da jeg enda var en aldeles blodfersk plantebytter med ett heller tynt byttemateriale. Den planten jeg fikk fra Tone var cerise/rosa og står fremdeles i hagen. Den har jeg sanket frø av og sådd slik at jeg nå har mange. Den hvite på bildet her har jeg glemt herkomsten til desverre, men den er hjemmesådd av egenhøstede frø fra en hvit jeg har fått i en byttepakke en gang, trolig fra en hagegal :)

1 kommentar:

ToneM sa...

Kanskje kommer den kvite gudeblomen også fra meg? Jeg mener å huske at jeg fikk en flott primulavariant i bytte fra deg. :-)