torsdag 2. juli 2009

Ukjent, men søt




Den planten her tror jeg kommer fra en frømix fra Andes som jeg sådde i fjor. Den vokser i grusbedet og har nå beæret meg med blomstring :) Noe navn på den har jeg ikke, så hvis noen føler seg kallet til å komme med forslag er de hjertelig velkomne. Planten er omlag 20cm høy og blomsten er en anelse skarpere rosa enn de ser ut til på bildene her.
Jeg er sliten for tiden og orker lite. Været innbyr egentlig til å holde på ute; det er oppholdsvær, vind nok til å holde insektene borte, og kjølig så man kan jobbe uten å svette.........jeg sitter inne og slapper av. En liten del av plenen fikk jeg klippet i dag før jeg gav opp og gikk inn. Siste rest av plenklipp får jeg ta i morgen - eller en annen dag. Nå skal jeg få i jord de Hepatica-frøene jeg fikk tidligere i uka før de tørker opp. De skulle vært sådd for dagevis siden.......

Ingen kommentarer: