onsdag 5. august 2009

Eter snegler mark?

Jeg har fått en sånn blomst på Digitalisen som jeg har lest om hos andre. En diger klokke i toppen som åpner seg før resten av akset begynner å blomstre.

Kult :)

To ganger i det siste har jeg kommet over snegler som drev og beita på meitemark. 6-7 snegler i flokk og en stakkars mark som ble mat. Den siste jeg kom over var en ganske stor meitemark og den sprella fremdeles mens de drittsneglene gnagde den i seg. Så altså - hagens mest upopulære kryp er ikke bare glad i plantene mine, de eter også jordprodusentene!


Møkkadyr.



Vi ble uten kjøkken søndags morgen da avløpet fra kjøkkenet i kjelleren gikk tett. Vann brukt oppe resulterte i kloakk opp i vasken nede. Velduftende og delikat.......Mandag kom rørlegger og strevde i over to timer uten resultat. Tirsdag kom han tilbake med en kollega som hadde spyleutstyr-tilhenger bak på bilen. Over to timer med høytrykk ned rørene hjalp ikke - men det gav meg kloakk utover gulvet som rant under veggen og ut i gangen. Og det oppdaga jeg da jeg kom barføtt ned og ble våt på beina.

Yak

Så - i går ettermiddag - annet firma. De hadde utstyr som monnet og en enorm bil til å frakte det. Volvoen som ellers regnes som en stor personbil ble plutselig så puslete der den stod :)De satte vakuum på og SUGDE rørene reine. Så i går kveld kunne vi sette på oppvaskmaskin, vaskemaskin og i det hele tatt.........

Og vaske opp kloakkvann fra kjellergulvene. Snakk om møkkajobb.

3 kommentarer:

Berit sa...

Ææsj!
Bra det ordna seg til slutt!

solfrid sa...

Det sier jeg og. Asj, bæsj - men, du slapp jo bæsj. Godt er det.

Synes dere har hatt mer enn nok huslige uting de siste årene.

Skylder jeg deg noe? Jeg er litt i tvil her jeg sitter. Kanskje litt flau også.

Eldstesønnen måtte få en sprekk - vært ren i to år - permisjon fra Tyrili. Ikke bra, men han er inne igjen nå.

Rita Hogefeld sa...

Du skylder meg ingenting, Solfrid :)

Synd med sprekken. Men så er det ett fåtall som kommer igjennom den rehabiliteringen der totalt uten sprekk. Heldigvis kommer de seg som oftest på rett kjøl igjen :) Lykke til videre til eldstesønn - og resten av familien :)