lørdag 22. mai 2010

Pokal :D

Har fått en Award jeg.  Medfølgende noen spørsmål.  Tusen takk, Miamaria :)

1. Hvorfor hager du?
Jeg hager fordi det gir sjelefred.  Intet er som å stå med baken i været og grave ned bekymringer eller luke bort frustrasjoner.  Og så MÅ jeg hage, for å få plassert noe av det jeg sår og driver fram og kjøper og bytter til meg.......Lemping av stein har løst mange verdensproblemer her på gården ;)


2. Hva hadde du sagt eller gjort dersom du kom hjem fra ferie og fant ut at en “reality”-serie på TV hadde omkalfatret hele hagen din?
Da må jeg henvise til dette innlegget..... 

3. Hvilken plante begjærer du aller mest – hvilken er på sikletoppen akkurat nå?
Sanguinaria (?) canadensis flore plena.  Fylt blodrot.  Fikk jeg botanisk navn sånn ca. riktig?  Eller fylt hvit Hepatica........eller coockei, men den er innenfor rekkevidde nå :D

4. Hvilken plante er du hittil blitt mest glad over å se igjen etter vinteren?
Paraquilegia grandiflora - en av de få som har begynt å spire her til nå.

5. Hva har du i drivhuset?
I den grad man kan kalle plast-telt fra Ellos for drivhus; såtabben fra i høst - altså alle de frøene som skulle ut under snø men ble avglemt så de spirte før de kom så langt.  Masse primula som har begynt å bblomstre.  Lobelia, fylt petunia (!), ringblomst, øyeblomst.

6. Hva er det mest plagsomme du har i hagen og hvorfor?
Kjerringrokk - Senjas svøpe.  Hater den fordi jeg aldri-aldri-aldri ser ut til å få bukt med den.

7. Hva er du mest stolt over i hagen?
Det må vel bli steinstien på sørsiden.  Men den må bort når vi en-gang-i-tiden skal bygge ny veranda.  

Ingen kommentarer: