torsdag 18. august 2011

Banker stein

Her drives fremdeles gjenoppretting etter fjorårets gravemaskinmassakre.  Nå er det stien jeg holder på med.  Triller steinmel, legger heller og banker stein.  I kveld så det sånn ut da jeg gav meg:


Det nærmer seg nå :)


Inne ved veggen har jeg fylt på jord og skal plante ett eller annet.  Men der blir det knusktørt og sånne planter kan jeg lite om.  Her har jo problemet tradisjonelt vært at det er for vått overalt.  Hva kan passe der, tro?


Hagen (bedene) har fått skammelig lite stell i år, siden gartneren har vært opptatt med andre ting.  De fleste av de "tingene" har med stein og gjenoppretting å gjøre......Heldigvis bryr plantene seg lite om det, de blomstrer villig vekk mellom ugresset.


Allium cyaneum.  Denne kjøpte jeg hos Magnar for en del år siden, da som liten plante (to-tre små løker) i ei lita potte.  Planten har trivdes godt i min hage, og jeg har nå to fine kolonier.  Dette er den som står ved basseng-gjerdet.  Den andre står på nordsiden.  Nydelig liten løkplante som lett kan forveksles med gress når den begynner å spire om våren og derfor har vært utsatt for luking ved flere anledninger......


Campanula pendula, fra en trøstepakke i fjor.  Den trives og vokser i veggbedet på nordsiden.  Tusen takk til donoren, flott plante :)


Dicentra 'Burning heart'  Ny-innkjøpt i år.  Flotte tegninger på blomsten.  Denne står i skråningen på baksiden - der jeg lager bed litt etterhvert som det dukker opp passende steiner å bygge bed av.

1 kommentar:

Parkvegens Hageglede sa...

Døgnet har bare 24 timer.. men som du sier, blomstene lever sitt liv, uansett. Burning heart har jeg også skaffet meg i år. Den er utrolig.. blomstrer hele sommeren. Det ser ut som steinleggingen med kanter og det hele, bli veldig bra.