søndag 21. august 2011

Litt mer blomster kanskje?

Siden arbeid i hagen er temmelig lite av for tiden og det ikke er gode prosjekter på gang å skrive om, kan vi vel kose oss med noen flere bilder av det som blomstrer?  Disse bildene er fra forrige uke:



Clematis fusca vokser og klatrer i ett armeringsnett på nordveggen.  Jeg sådde planten for fire-fem år siden.  Frøene kom fra Gardens North.  Den blomstret føste gang tredje sommeren i hagen min og blir jevnt og trutt større og kraftigere år for år.  Jeg liker disse clematisene med klokkeformede blomster :)



Timian med hvite blomster er nytt av året, og er en av de nesten ihjeltørkede plantene fra Langangen som  posten satt på vel lenge i vår.  Jeg har hatt en tendens til å drepe timian like fort som jeg har anskaffet dem, formodentlig p.g.a. noe vel fuktig jord på tomta.  Denne har jeg plantet i skråningen i tomtens vest-hjørne hvor det forhåpentligvis er tørt nok til at den greier seg, og sol nok til at den vil trives.  Foreløpig ser det jo lovende ut, den har kommet seg utrolig bra og ligner slett ikke det brune tørre vraket jeg pakket ut av pakken :)

Denne helgen har det ikke blitt gjort mye i hagen.  Koret har hatt øvingshelg, og vi har strevd med både tysk, fransk, latin og engelsk tekst og det man kan betegne som sakral musikk.  Vi øver til ett prosjekt vi har på gang i samarbeid med Kor-i-nord.  Konsert blir i oktober, men musikere og sopransolist Anne Lise Sollied.  Gleder meg :)

Ingen kommentarer: