torsdag 25. august 2011

Blomstring 25.august 2011

Selv om høsten definitivt er her, blomstrer det brukbart enda.  Liljene er i gang, hjelm, allium, høstprimulaene, søtene.......og noen vårblomster har starta på ny frisk igjen :)

Disse foreviget jeg i dag:

Blåveisen har starta opp igjen - sprekingen!


Allium cernuum, kjøpt fra Magnar


Nellik jeg fikk hos RandiM.  Dufter herlig :)


Bellis perennis.  Ny av året, fra Dragland


Fra en av fjorårets trøstepakker :)


Sørsiden begynner omsider å se noenlunde anstendig og gjenopprettet ut.  Stien er ferdig, tørrmuren og bedet oppå den er ferdig, to digre busker som stod der og så rotete ut, er flyttet og området omgjort til bed, bedkantene er ferdige og stein-skråningen begynner å ligne noe.  Nå gjenstår å jevne til mellom bedene og så gressfrø.  Så kan jeg rydde bedene som ikke har vært stelt hele sommeren, da blir det bra!

Fornøyd, hadde ikke trodd jeg skulle greie det denne sommeren :) :)

2 kommentarer:

Villrose sa...

Blåveis igjen? For en heldiggris!

hildeG sa...

Trodde ikke mine egne øyne da jeg så den blåveisen, nei. Du verden!