søndag 17. juli 2016

Joda, her graves fortsatt.....

Her foregår fremdeles graving på fjorårets prosjekt  - nordsiden.  Ettersom jeg avskyr å slite i varme, har denne sommeren passet meg bra.  Temperaturen har ligget på 10-15 grader.  Helt fin temperatur til å drive med kroppsarbeid.



Her er utgangspunktet.  Ett bed fylt til randen med krypsoleie, engsoleie og kjerringrokk.


Underveis.  De få hageplantene jeg finner innimellom ugresset blir spadd opp og satt i potter.  De grønne delene av ugresset blir luket/røsket bort og deretter blir jorda spavendt og ugressrøtter plukket ut så godt det lar seg gjøre.  Avklipp fra plenklippen blir spadd inn i jorda når den legges på plass igjen.



Så langt kom jeg før regnet satte inn. Det øverste/bakerste platået er gjort ferdig og er klar til planting.  Noen av de stakkarene som har vært på midlertidig asyl i potter er satt tilbake og henger med nebbet så det holder.  Men det gjorde alle jeg flyttet på i fjor også, og de kom seg da etterhvert.

                            

Her er den delen av bedet som ble endevendt i fjor.  Disse plantene så like pjuskete ut som de jeg setter ned i andre enden nå.  Men de har da kommet seg riktig så fint.  Det er så frodig og de har blitt så store at jeg har måttet flytte på noen allerede.  Og så jeg som syntes jeg plantet så glissent og var så flink å gi alle plantene god plass.  Trodde jeg.  Dette bildet har jeg tatt for å oppmuntre meg selv.  Det trengs en påminning om at det BLIR BRA etterhvert, selv om det ser helt forjæ"&$% ut der jeg holder på nå.

Ingen kommentarer: