lørdag 23. mai 2020

Kommer sommer?







Første dag med tosifret gradetall på den røde siden av gradestokken siden før jul 👏

Det tiner så det synes.  Nå begynner det å minke kraftig på snøhaugene utenfor her.  Likevel har vi enda godt over en meter på plenen:


Jeg tenker det skal tas i bruk spade og snøfres etterhvert her.  Nå kjenner jeg det er på tide med barmark.



Etterhvert som snøen smelter kommer - som sedvanlig - bedene fram etterhvert.  Denne vinteren har det vært minimalt med tele i jorda.  Det innebærer at mus og vånd har hatt gode dager under snøen, og mors små skatter har vært lett tilgjengelig for de små jæ#&%$&.
Her er Crocus vernus "albiflorus", botaniske crocus jeg fikk fra Viggo for lenge, lenge siden.  
De har brukt mange år på å bli en fin koloni.  Nå er det to stykker igjen.  Slik var de i fjor:



Lengre bort i det samme bedet finner jeg huller der det har vært akeleier, iris og primula.  Vet ikke om jeg gleder meg til resten tiner fram.....


1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Det er en alvorlig mengde snø dere har hatt i vinter og helt frem til våren. Håper du finner igjen noen av plantene dine etter mus og vånd.

Ha en fin dag!