fredag 12. juni 2020

Vårblomstring

Vånden har ikke tatt riktig alt i vinter.  Mye gjenstår, og blomstrer allerede 😊  Skjønt - "allerede" er kanskje å ta litt hardt i - "endelig" er vel mer i tråd med hva jeg egentlig føler om det.  Nå blomstrer slikt som jeg så folk sørfra la ut bilder av for halvannen måned siden.......


Fylt rosa Hepatica som jeg fikk fra Inger Karin for noen år siden.  En av dem jeg er mest redd for å miste av skattene mine.



Hvit pulmonaria/lungeurt.  Jeg kjenner ikke artsnavnet til denne
Vet ikke navn........


Corydalis fra Hilde Granlund.  Veldig begeistret for denne 

Denne blåveisen er jeg usikker på opphavet til.  Kanskje Bente Antonsen?

Selvsådd Primula fra en frømix.  Mao navnløs
Fantastisk blåfarge på denne Hepatica'en








I det hvite skogsbedet jeg anla for noen år siden vokser hvitveis og den hvite lungeurten.  Resten av bedet er egentlig et sorgens kapittel, men akkurat her er det ganske ok.

Gjøremål utendørs i dag:  Mannfolket har beiset plattingen, så i morgen kan vi sette opp paviljong der og møblere.
Fruen i huset - meg - har stått og stappa greiner i kompostkverna.  Det er planen at det skal legges i bunn i de pallekarmene vi skal sette opp seinere i sommer.

Ingen kommentarer: