fredag 18. juni 2021

Jordbærmynte - et nytt bekjentskap

 

Jeg var i Tromsø i går, en snartur.  Tanken var at jeg skulle finne meg en sommerjakke mens jeg var der.  Hvis jeg fikk tid.  Men så gikk jeg forbi torget, og der stod det flere planteselgere.  Så da gikk hundrelappene på planter i stedet.

Hva skal man med alle de klærne, da, egentlig?

Blant nyervervelsene var denne - Jordbærmynte.  Aldri hørt om før.  Det dufter moden jordbær når jeg gnir på bladene.  Og smaker litt jordbær og lite mynte.    Jeg falt pladask!

Nå skal den få bo i en pallekarm.  I tilfelle den er like spredningsvillig som annen mynte.  Og så må jeg finne måter å bruke den på.  Te, selvfølgelig.  Myntesirup kanskje?

Spennende!  Jeg elsker å finne nye matplanter og teste ut 

😊😊😊

1 kommentar:

Lillian "sognafaret" sa...

Hmm den hadde jeg aldri hørt om. Blir spennende å smake den da når du skal lage noe av den.