mandag 9. august 2021

Besøk i Arktisk Botanisk hage i Tromsø

Hvis man tar buss til Planetariet, kan man gå derfra til Arktisk Botanisk hage på stier som er lagd gjennom
skogen.  Jeg forguder disse stiene, det er så utrolig flott å gå gjennom den skogen.  I alle fall TIL botanisk hage.  Når man skal tilbake er det motbakke hele veien......

Noen steder deler stien seg, og man kan velge mellom "flere veier til Rom".  Uansett hvilken vei man velger å gå, er det like idyllisk.  Langs stiene er det enkelte steder satt opp informasjon om geologien på Troms-øya, og navneskilt på forskjellige typer stein.

Jeg kom til Tromsø i dag, og reiser videre i morgen.  Med en hel dag til rådighet benyttet jeg sjansen til å få sett Botanisk hage igjen.  Jeg hadde også med meg en plante som ble donert til hagen.

Hver gang jeg er i botanisk hage, finner jeg noe nytt.  Denne gangen var det Gentianablomstring for alle penga.  Fantastisk syn, dette Gentiana-berget, ikke sant?



Ingen kommentarer: