torsdag 7. oktober 2021

En tapt kamp?

 På tidlighøsten spadde jeg om dette bedet.  Det var rett og slett for mye ugress til at det lot seg luke på et skikkelig vis.  Ugressrøttene hadde fullstendig infiltrert de røttene jeg ville beholde.  I tillegg var det noen i overkant ivrige stauder som trengte å strammes litt opp, og andre som gjorde litt for lite av seg.  Så jeg lukte, spadde, fjernet ugressrøtter,  spadde opp staudene og plantet dem igjen med nyrensede røtter.  Og spadde inn godt med hestegjødsel mens jeg var gang.  Det ble så fiiiiiiiint!!!

Så reiste jeg bort i seks uker.



Sånn så det ut når jeg kom tilbake.  Fullstendig dekket av ugress.  Igjen.  Er det mulig????  Kampen mot ugresset vil ingen ende ta.  Nå er det riktignok stort sett vassarve som dekker bedet her, rotugresset har enda ikke greid å invadere området på nytt.  Men likevel.




Etter et par timers jobbing var det ryddet.  Igjen.  Nå ligner det på det jeg forlot for seks uker siden.  Nå kan vinteren bare komme.

Ingen kommentarer: