mandag 4. oktober 2021

Mat til alle?

 

Det er gøy - og givende - å høste en vellykket avling i egen kjøkkenhage.  Som potetene i år - de var både mange og store!

Det er ikke like gøy når du oppdager at noen andre setter minst like stor pris på avlingen som du gjør selv.  En del av potetene mine hadde tydelige merker fra noe som har spist på dem og jeg kunne se tuneller som gikk innover i knollene.

Her har jeg skåret opp noen, og fant en synder inni en av dem.  Nå skjønner jeg hvorfor de små grå jæv$&#$ kalles åkersnegler.  De trives i potetåkeren min!

Den ikke-angrende synderen ble behørig halshugget og kan ikke skade flere poteter!

Middagen i dag bestod for øvrig av fisk fanget like utenfor her (kortreist), selvdyrkede poteter og gulrøtter.   Snakk om å være selvberget!


Ingen kommentarer: